Με ακριβότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έως και κατά 6% θα ταξιδέψουνόσοι επιλέξουν να περάσουν το Πάσχα στα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχωρούν ήδη στην έκδοση ακριβότερων εισιτηρίων, ενώ αρκετές ακόμα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ανεβάσουν τα τιμολόγιά τους από την 1η Απριλίου.
Παράγοντες της τουριστικής αγοράς επιμένουν παρά ταύτα ότι «σε σχέση με πέρυσι το Πάσχα οι τιμές των εισιτηρίων κινούνται στα ίδια επίπεδα», αφού τους προηγούμενους μήνες είχαν μεσολαβήσει μικρές μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων.Γενικά πάντως, όπως λένε, το θέμα είναι ότι σε σύγκριση με το περσινό Πάσχα και τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια θα είναι λιγότερα και ο κόσμος που θα περάσει τις γιορτές στα νησιά θα είναι λιγότερος από άλλες χρονιές.
Ενδεικτικά, ενώ το 2011 είχαν προγραμματιστεί και αρκετά έκτακτα δρομολόγια προς Μύκονο με πλοία High Speed, φέτος την Μεγάλη Πέμπτη θα γίνουν μόνο δυο. Συνολικά τα δρομολόγια της Μεγάλης Πέμπτης από 25 πέρυσι μειώνονται φέτος σε 17, σύμφωνα με το προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο.
Οι επιβάτες, πάντως, διαμαρτύρονται διότι οι τιμές ανεβαίνουν, χωρίς οι εταιρείες να ενημερώνουν το επιβατικό κοινό, τη στιγμή που η διάρκεια των ταξιδιών παραμένει μεγάλη, αφού τα πλοία μειώνουν ταχύτητα, με στόχο την μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και τη μείωση των εξόδων τους. Για τους ίδιους λόγους ορισμένοι ακτοπλόοι επέλεξαν να δρομολογήσουν «μεγάλα» σε ηλικία πλοία, αποσύροντας από τις γραμμές τα σύγχρονα και πιο γρήγορα.
Ενδεικτικές τιμές εισιτηρίων οικονομικής θέσης από 1ης Απριλίου
Προορισμός
(από – προς)
|
Εισιτήριο
(τιμή σε ευρώ)
|
ΙΧ
(τιμή σε ευρώ)
|
Πειραιάς – Πάρος
|
από 32,5
|
81
|
Πειραιάς - Σύρος
|
από 29,5
|
72
|
Πειραιάς - Σαντορίνη
|
από 37,5
|
90
|
Ραφήνα - Άνδρος
|
από 16
|
39-42
|
Ραφήνα - Μύκονος – Τήνος
|
από 25
|
60
|
Πάτρα - Κέρκυρα
|
από 32
|
86,3
|
Πειραιάς - Ηράκλειο
|
από 39
|
85 - 89
|
Πειραιάς - Ρόδος
|
από 59,59
|
106,50
|
Χαρακτηριστική είναι η αποστροφή - σε πρόσφατη παρουσίαση για τα ζητήματα της ακτοπλοΐας από το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας - του προέδρου του κ. Γεώργιου Γράτσου, ο οποίος παρατήρησε: «Οι κάτοικοι της ηπειρωτικής Ελλάδας μπορούν να εξυπηρετηθούν με αυτοκίνητα, λεωφορεία, τραίνα και αεροπλάνα ανεξαρτήτως καιρού. Όχι όμως οι νησιώτες».
Κώδωνα κινδύνου έκρουσε στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ο πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) κ. Γ. Τελώνης. Οπως είπε «η ναυτιλία δεν βρίσκεται απλά στο σημείο μηδέν αλλά πολύ πιο χαμηλά, κανείς δεν γνωρίζει αν το καλοκαίρι θα υπάρχουν εταιρείες και συνεπώς πλοία για να εξυπηρετήσουν τις συγκοινωνιακές ανάγκες των νησιωτών, αλλά και να υποστηρίξουν τον τουρισμό, ο οποίος έχει άμεση ανάγκη την ακτοπλοΐα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου