GREEK REPORTERS: Η Ευρωπαϊκή κρίση γονατίζει τον ελληνικό τουρισμό

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Η Ευρωπαϊκή κρίση γονατίζει τον ελληνικό τουρισμό



Κάνοντας μια βόλτα Δευτέρα πρωί κάτω από την ακρόπολη περιμέναμε να δούμε το γνωστό χάος των τουριστικών γκρουπ που επικρατούσε τα προηγούμενα χρόνια στα τέλη Μαΐου στην Αθήνα αυτό π είδαμε όμως ήταν μια άδεια ακρόπολη και το άλλοτε γεμάτο μουσείο της να έχει μόλις λίγες δεκάδες επισκέπτες.

ʽʼΠως βλέπετε την τουριστική κίνηση μέχρι στιγμής?ʼʼ ʽʽΜΑΥΡΑ ΧΑΛΙΑʼʼ
ʽʼΠως περιμένετε την εξέλιξη της φετινής τουριστικής περιόδου?ʼ ʽʽΑκόμα χειρότερη από το χάλι που ήδη επικρατείʼʼ αυτές ήταν κάποιες από τις δηλώσεις των απεγνωσμένων επιχειρηματιών.

  Αναζητώντας λοιπόν τα αίτια της φετινής μεγάλης πτώσης της τουριστικής κίνησης στην χώρα μας ,βρεθήκαμε να συζητάμε με ξένους επισκέπτες αλλά και έλληνες επιχειρηματίες  στις περιοχές της Πλάκας και του Θησείου.
Βλέποντας καθημερινά  την κίνηση της αγοράς ,οι καταστηματάρχες της περιοχής μας έδωσαν τη δική τους εξήγηση για την  μείωση της τουριστικής κίνησης (-30 % ) αλλά και για την ακόμα μεγαλύτερη μείωση του τζίρου τους που φτάνει το 40% η ακόμα και 50%.
  Με τις συνεχής μειώσεις μισθών συντάξεων και τα όλο και πιο σκληρά φορολογικά μέτρα οι συμπατριώτες μας δεν έχουν πλέων την οικονομική άνεση για να ξοδέψουν τα λιγοστά πλέων χρήματα τους σε κοινωνικές εξόδους ή διακοπές, πράγματα που μέχρι χτες θεωρούσαμε « κοινωνικές ανάγκες » πλέων θεωρούνται πολυτέλεια.
  Η Ελλάδα όμως δεν είναι η μόνη χώρα που χτυπήθηκε από την οικονομική κρίση ,αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο επηρέασε πολύ και τους καλύτερους πελάτες του Ελληνικού τουρισμού .Οι Ιταλοί καθώς και οι ισπανοί ήταν παραδοσιακά αυτοί που «χρύσωναν» τα ελληνικά καταστήματα στην τουριστική περίοδο ,με την κρίση όμως να έχει χτυπήσει και τις 2 αυτές χώρες όπως ήταν αναμενόμενο η τουριστική κίνηση των πολιτών τους έχει μειωθεί δραματικά αφήνοντας ως κύριους πελάτες των τουριστικών μας επιχειρήσεων τους άγγλους και τους γερμανούς, λαούς που οι εργαζόμενοι του τουριστικού τομέα χαρακτηρίζουν «σφιχτούς» πελάτες που ανεξάρτητα της οικονομικής τους κατάστασης θα  ψάξουν πάντα για την πιο οικονομική επιλογή.
Δημήτρης Μεκιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

X