Το ρακόμελο «Αμόργιον» έγινε το πρώτο που εμφιαλώθηκε στην Ελλάδα, απέσπασε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη της ομώνυμης εταιρείας, η οποία δημιούργησε μια ολόκληρη σειρά νέων προϊόντων (μέχρι και παστέλι) και διανέμει τα ποτά της σε 2.000 σημεία πώλησης στην Ελλάδα. Ηδη, τα εξάγει στη Γαλλία και τη Γερμανία και αναμένει τις σχετικές εγκρίσεις, για να κάνει το ίδιο και στις ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, ο εφευρετικός Αμοργιανός σκέφτηκε να αξιοποιήσει τα φραγκόσυκα που αφθονούν (αλλά παραμένουν στα αζήτητα) στις Κυκλάδες και σε πολλές περιοχές της χώρας, για να δημιουργήσει τη... μεκίλα, την τεκίλα του Αιγαίου! Στην ψαρόβαρκα της οικογένειας από πιτσιρικάς, ναυτικός στη συνέχεια, έγινε μάγειρας και λειτούργησε για έξι χρόνια δικό του εστιατόριο στην Αθήνα, έπαιρνε ρίσκα και δημιούργησε μια μικρή αλυσίδα καταστημάτων φωτογραφικών ειδών και μια μονάδα παραγωγής κορνιζών.
Η ιδέα να βάλει σε μπουκάλι το σπιτικό ποτό των Κυκλάδων υλοποιήθηκε στη μικρή κουζίνα του γραφείου του. Με ένα κατσαρολάκι και αμέτρητες δοκιμές συνδυασμών τσίπουρου, μελιού και αρωματικών βοτάνων, κατέληξε τελικά στη συνταγή με την οποία εξασφάλισε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και τον Ιούλιο του 2003 ξεκίνησε την εμφιάλωση στο ποτοποιείο που δημιούργησε στον Αγ. Δημήτριο (Μπραχάμι) της Αθήνας. «Η δημιουργία του αποσταγματοποιείου-ποτοποιείου κόστισε 250.000 ευρώ, χωρίς ούτε ένα ευρώ επιδότηση. Ηταν υψηλού ρίσκου επένδυση, αφού έγινε σε μια εποχή που είχαν κλείσει τα περισσότερα τοπικά ποτοποιεία. Σκεφτείτε ότι από τα 45 που λειτουργούσαν άλλοτε στην περιοχή, έχουν παραμείνει μόλις πέντε», τονίζει ο Αντώνης Βεκρής.
Στο σπιτικό ζεστό ποτό που φτιάχνουν στις Κυκλάδες, για να αντιμετωπίσουν τον πονόλαιμο και το κρυολόγημα, ο Α. Βεκρής πρόσθεσε μέλι και οκτώ βότανα της Αμοργού και δημιούργησε το ρακόμελο «Αμόργιον». Για να φτάσει ως την παραγωγή του, ωστόσο, χρειάστηκαν πολλές προσαρμογές. «Σκεφτείτε μόνο ότι στις δοκιμές χρειαζόμασταν μια χούφτα βότανα, ενώ στα μεγάλα καζάνια των οκτακοσίων κιλών έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε βότανα που έφταναν το ύψος μιας θημωνιάς», υπογραμμίζει...
Για να δημιουργήσει ζήτηση για το ρακόμελο, ο Α. Βεκρής άρχισε να οργώνει τις ελληνικές αλλά και τις διεθνείς εκθέσεις, ενώ προχώρησε ακόμα και σε τηλεοπτική διαφήμιση το 2005, παρά τα πενιχρά οικονομικά της μικρής εταιρείας. Το αποτέλεσμα ήταν ότι κατάφερε να τοποθετήσει το προϊόν του σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά και σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, όπως Βερόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market.
Το άλμα στην ανάπτυξη της εταιρείας έγινε το 2007, όταν με βάση την ίδια συνταγή, που μέχρι τότε κυκλοφορούσε με δύο μορφές («Ρακόμελο» με 25% αλκοόλ και «Ψημένη» με 20% αλκοόλ), δημιούργησε τέσσερα νέα ποτά. Το Μαστιχάτο (ρακόμελο με μαστίχα), το Lemontelo (Ρακόμελο με λεμόνι), το Portomelo (Ρακόμελο με πορτοκάλι) και το Μελίκρατον (οινόμελο από λιαστό μοσχάτο σταφύλι και μέλι). Ακόμα και παστέλι και λουκούμια με ρακόμελο έφτιαξε. Το πιο πρόσφατο δημιούργημα του Α. Βεκρή είναι η… τεκίλα του Αιγαίου, την οποία ονομάζει Mekila. Σε αντίθεση με τη μεξικανική που παράγεται από κάκτους, η ελληνικά εκδοχή της χρησιμοποιεί τα φραγκόσυκα, που αφθονούν στα άγονα νησιά των Κυκλάδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου