Ενώ ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι θα παρέμεναν σε λειτουργία 90 εφορίες, τελικά ο αριθμός αυτός ανέβηκε στις 114. Στελέχη τυο ΥΠΟΙΚ διευκρινίζουν ότι ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να μειωθούν τελικά σε 90.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ θα κλείσουν έως το τέλος του έτους 127 εφορίες
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση των ΔΟΥ στη χώρα, έως τέλος του έτους:
• στην Αττική παραμένουν 41 ΔΟΥ (καταργούνται 28)
• στη Θεσσαλονίκη παραμένουν 11 ΔΟΥ (καταργούνται 6)
• σε 13 Νομούς παραμένουν από 2 ΔΟΥ (καταργούνται συνολικά 35), ήτοι: Αιτωλοακαρνανία, Αργολίδα, Αχαΐα, Βοιωτίας, Δωδεκάνησα, Έβρος, Ηράκλειο, Κοζάνη, Κυκλάδες, Λάρισα, Μαγνησία, Πέλλα και Χαλκιδικής
• σε 36 Νομούς παραμένει 1 ΔΟΥ (καταργούνται συνολικά 58).
Από την εφαρμογή του σχεδίου συγχωνεύσεων και λουκέτων στις εφορίες εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν στην διετία 2013-2014 περίπου 15 εκατ. ευρώ.
Έγκυρες πληροφορίες φέρουν τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη να καθυστερεί την συνολική υλοποίηση του έργου, υποκύπτοντας σε πιέσεις τοπικών παραγόντων αλλά τελικά το σχέδιο με απόφαση του προϊσταμένου του κ. Γ. Στουρνάρα, και μετά από σημερινή σύσκεψη αρμόδιων παραγόντων, θα προχωρήσει άμεσα.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του υπουργείου Οικoνομικών έχει ως εξής:
Στην κατάργηση 127 ΔΟΥ σε ολόκληρη την Επικράτεια, εντός του τρέχοντος έτους προχωρά το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της μείωσης των εξόδων του Κράτους, της ελαχιστοποίησης της φοροδιαφυγής και της αύξησης των εσόδων μέσω της βελτίωσης του ελεγκτικού μηχανισμού.
Η Ειδική Επιτροπή Ενοποιήσεων ΔΟΥ ολοκλήρωσε το σχετικό πόρισμα και το παρουσίασε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Οικονομικών, παρουσία του Υπουργού κ. Στουρνάρα, του Υφυπουργού κ. Μαυραγάνη και όλων των Γενικών Διευθυντών που εμπλέκονται στο θέμα της ενοποίησης των ΔΟΥ.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση των ΔΟΥ στη χώρα, έως τέλος του έτους:
• στην Αττική παραμένουν 41 ΔΟΥ (καταργούνται 28)
• στη Θεσσαλονίκη παραμένουν 11 ΔΟΥ (καταργούνται 6)
• σε 13 Νομούς παραμένουν από 2 ΔΟΥ (καταργούνται συνολικά 35), ήτοι: Αιτωλοακαρνανία, Αργολίδα, Αχαΐα, Βοιωτίας, Δωδεκάνησα, Έβρος, Ηράκλειο, Κοζάνη, Κυκλάδες, Λάρισα, Μαγνησία, Πέλλα και Χαλκιδικής
• σε 36 Νομούς παραμένει 1 ΔΟΥ (καταργούνται συνολικά 58).
Σύμφωνα με το πόρισμα, οι ΔΟΥ που θα παραμείνουν εν λειτουργία (114 ΔΟΥ) επιλέχθηκαν με οικονομικά κριτήρια, όπως η φοροδοτική ικανότητα και ο αριθμός συναλλασσομένων (φυσικά και νομικά πρόσωπα). Επιπλέον, σύμφωνα με τεχνικά κριτήρια, όπως η επάρκεια των κτιρίων και το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους, επιλέχθηκαν τα κτίρια τα οποία θα στεγάσουν τις ενοποιημένες ΔΟΥ.
Τέλος λήφθηκαν υπόψη και κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια, όπως η δυσκολία πρόσβασης, ο νησιωτικός και ορεινός χαρακτήρας, καθώς και οι ακριτικές – παραμεθόριες περιοχές, με σκοπό, όπου καταργούνται ΔΟΥ, να δημιουργηθούν Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Τα Γραφεία αυτά θα στεγαστούν στα υφιστάμενα κτίρια των ΟΤΑ ή των ΚΕΠ, με σκοπό τόσο την εξυπηρέτηση των πολιτών σε ενιαίους χώρους, όσο και την επίτευξη συνεργιών μείωσης του συνολικού κόστους λειτουργίας τους.
Το όφελος από τις ενοποιήσεις των ΔΟΥ ανέρχεται σε 800.000 € ανά μήνα, ενώ το αντίστοιχο κόστος θα ανέλθει σε 4 εκατ. και συνεπώς θα αποσβεστεί σε 5 μήνες περίπου. Άρα το συνολικό όφελος για το Κράτος κατά τη διετία 2013-2014 θα ανέλθει σε 15 εκατ. €. Επιπλέον το Υπουργείο θα προβεί σε ενέργειες ένταξης των δαπανών αυτών στο ΕΣΠΑ, ώστε το Κράτος να επιχορηγηθεί κατά 95% από την Ε.Ε. και άρα η τελική οικονομική επιβάρυνση να είναι ελάχιστη.
Η εξοικονόμηση κόστους προκύπτει από την παράδοση μισθωμένων κτιρίων (π.χ. κτίριο ΔΟΥ Αγίας Παρασκευής με ετήσιο μίσθωμα 264.000 €, κτίριο ΔΟΥ Τούμπας με ετήσιο μίσθωμα 157.000 €, κτίριο ΔΟΥ Β’ Πατρών με ετήσιο μίσθωμα 176.000 €, κτίριο ΔΟΥ Β’ Κέρκυρας με ετήσιο μίσθωμα 127.000 €) και τη μεταστέγαση σε ιδιόκτητα κτίρια. Οπουδήποτε δεν διατίθενται ιδιόκτητα κτίρια, διενεργούνται άμεσα διαγωνισμοί, με σκοπό τη μείωση των μισθωμάτων.
Η βελτίωση της λειτουργίας των ΔΟΥ θα προκύψει από την ενοποίηση του διάσπαρτου προσωπικού των υφιστάμενων ΔΟΥ. Σημειώνεται πως η πλειοψηφία των ΔΟΥ Β’ Τάξης κατείχαν λιγότερους από 10 εργαζομένους, ενώ παράλληλα σε ΔΟΥ Α’ Τάξης υπήρχαν Τμήματα με 1 εργαζόμενο και τις καθιστούσε μη παραγωγικές. Πλέον κάθε ΔΟΥ θα διαθέτει επαρκή στελέχωση, ώστε τα Τμήματα των ΔΟΥ να γίνουν πιο παραγωγικά και αποτελεσματικά, εστιάζοντας στη συλλογή εσόδων για το Κράτος, σε διενέργεια περισσότερων ελέγχων, καθώς και την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας: «Αναδιαρθρώνεται ο χάρτης των ΔΟΥ σε ολόκληρη τη χώρα. Πλέον θα έχουμε καλύτερη λειτουργία των ΔΟΥ, με περισσότερους ελέγχους, περισσότερα έσοδα και μικρότερο κόστος».
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου