Η ψυχολογία των χρωμάτων ερευνάται από τους ψυχιάτρους εδώ και αρκετό καιρό. Ένας από τους πρώτους που προσπάθησαν να καταλάβουν πως επιδρούν τα χρώματα στα
συναισθήματά μας, ήταν ο Ελβετός ψυχίατρος Carl Jung, ο οποίος τα μελέτησε στις αρχές του 20ου αιώνα.
Ο Jung πίστευε πως οι άνθρωποι θα μπορούσαν να εκφράσουν τα συναισθήματα τους μέσα από τα χρώματα, ενώ χρησιμοποίησε μία θεραπεία “ζωγραφικής” ώστε να καθορίσει τις ασυναίσθητες επιρροές του κάθε χρώματος στους ανθρώπους. Όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ, θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουν σε κάποιο λογότυπο.
Αποχρώσεις του μπλε
Οι κατασκευαστές αρωματικών χώρου αλλά και βαμβακερών σεντονιών, χρησιμοποιούν ελαφρές αποχρώσεις του μπλε για την προώθηση της φρεσκάδας. Από την άλλη, βαθύ μπλε λογότυπα χρησιμοποιούνται συνήθως από ακαδημαϊκούς φορείς.
Σε γενικές γραμμές οι μπλε αποχρώσεις συνδέονται με την ασφάλεια, την αξιοπιστία και την αυθεντία. Για το λόγο αυτό πολλές εταιρίες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών το προτιμούν, αφού θέλουν να προωθήσουν ένα αξιόπιστο προϊόν. Σκεφτείτε για παράδειγμα τις Samsung, IBM, Intel, Hewlett Packard, General Electric και άλλες.
Έντονο κόκκινο
Το κόκκινο χρώμα συμβολίζει τη διορατικότητα, την έντονη πείνα αλλά και την προσφορά βοήθειας σε θέματα υγείας. Για παράδειγμα ο Ερυθρός Σταυρός ή ακόμα και εστιατόρια όπως τα Goodys. Για δεκαετίες, το κόκκινο χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί ώστε να ενημερώνεται το κοινό για κάτι σημαντικό. Μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει γιατί οι απαγορευτικές πινακίδες έχουν κόκκινο χρώμα ή γιατί επιλέχθηκε το κόκκινο χρώμα στα φανάρια.
Επίσης το κόκκινο έχει συνδυαστεί με τη δύναμη. Το λογότυπο του Superman διαθέτει ένα ισχυρό κόκκινο χρώμα που αποδεικνύει την υπερδύναμη του σούπερ ήρωα. Η Ferrari μάλιστα έχει προτιμήσει αυτό το χρώμα, ως το βασικό της, ώστε να δείξει την ξεκάθαρη δύναμη των αυτοκινήτων της. Τέλος, το κόκκινο είναι το χρώμα του πάθους, έτσι δε θα μπορούσε να λείπει από την εμπορία και τη διαφήμιση καλλυντικών.
Κίτρινο
Οι αποχρώσεις του κίτρινου χρησιμοποιούνται για δείξει κανείς την εξυπηρετικότητα και τη γνώση της εταιρίας. Για παράδειγμα ο χρυσός οδηγός ή η εταιρία courier UPS. Το κίτρινο επίσης χρησιμοποιείται από ξενοδοχεία τροπικών προορισμών αλλά και εταιρίες που ασχολούνται με την ηλιακή ενέργεια. Τέλος, το κίτρινο δίνει μία αίσθηση ευτυχίας και ζεστασιάς αλλά πολλές φορές λειτουργεί και προειδοποιητικά. Πολλές πινακίδες που μας ενημερώνουν για έργα ή παρακάμψεις χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο χρώμα.
Κόκκινο
Αν θέλετε να τραβήξετε την προσοχή χρησιμοποιήστε κόκκινο. Είναι το πρώτο χρώμα που κοιτάζουμε και είναι το χρώμα της ενέργειας. Σχετίζεται με την κίνηση και τον ενθουσιασμό. Τα κόκκινα ρούχα προσθέτουν μερικά κιλά αλλά δεν αφήνουν να περάσεις απαρατήρητος. Το κόκκινο είναι το σύμβολο της ζωής, γι΄ αυτό το λόγο το επιλέγουν οι νύφες στην Κίνα! Είναι επίσης το χρώμα που χρησιμοποιείται περισσότερο στις γιορτές αγάπης.
Μαύρο
Μαύρο είναι το χρώμα της εξουσίας, της δύναμης και της σταθερότητας. Είναι ένα χρώμα που σχετίζεται με τη νοημοσύνη και την εξυπνάδα. Επίσης τα μαύρα ρούχα αδυνατίζουν. Είναι όμως σκοτεινό και μερικές φορές σχετίζεται με το κακό. Στη Δύση το μαύρο χρώμα εκφράζει και τη στεναχώρια. Αναφερόμαστε σε ένα «σοβαρό» χρώμα που προκαλεί δυνατά συναισθήματα.
Γκρι
Στο γκρι βλέπουμε το πρακτικό, το διαχρονικό, το μέτρο και τα σταθερά πράγματα της ζωής. Υπερβολικό γκρι χρώμα σε οδηγεί σε μηδενικά συναισθήματα, αλλά μια σταγόνα γκρι στην παρουσία των προϊόντων, δημιουργεί μια αίσθηση σταθερότητας και σιγουριάς στον καταναλωτή. Οι αποχρώσεις του γκρι σχετίζονται και με δυσάρεστα συναισθήματα, γηρατειά και αποπροσανατολισμό. Το ασημί ωστόσο, το γυαλιστερό γκρι, συχνά δίνει την αίσθηση της βοήθειας και του δυνατού χαρακτήρα.
Μωβ
Τι χρώμα ήταν τα ρούχα που φορούσαν οι βασίλισσες και οι βασιλιάδες; Ναι λοιπόν, ήταν μωβ! Το πιο βασιλικό μας χρώμα που συμβολίζει τον πλούτο, την ευημερία και την κουλτούρα. Αυτό το χρώμα διεγείρει την εγκεφαλική δραστηριότητα ως προς τη λύση προβλημάτων. Ωστόσο η υπερβολική χρήση του μπορεί να δείχνει τεχνητή. Η προσεχτική χρήση του μωβ αφήνει μια δόση μυστηρίου, σοφίας και σεβασμού. Όλες τις αποχρώσεις του μωβ συνηθίζουν να φορούν νεαρά κορίτσια στην εφηβεία.
Λευκό
Για την πλειοψηφία του κόσμου το λευκό είναι το χρώμα της αγνότητας, εξ ου και τα λευκά νυφικά. Είναι το χρώμα της καθαριότητας και της ασφάλειας που δίνει το ανοιχτό και λευκό φως. Κοιτάζοντας το λευκό χρώμα αντιλαμβανόμαστε επίσης την απουσία χρώματος και την ουδετερότητα. Σε ορισμένα ανατολικότερα μέρη του κόσμου το λευκό σχετίζεται με το πένθος. Πρόκειται για την συμπίεση όλων των χρωμάτων στο χρωματικό φάσμα.
ΚαφέΤο καφέ είναι το χρώμα της αξιοπιστίας, της σταθερότητας και της φιλίας. Όλο και περισσότεροι το επιλέγουν πια ως το αγαπημένο τους χρώμα. Είναι το χρώμα της γης, ποιο θα μπορούσε να συμβολίζει καλύτερα την σταθερότητα λοιπόν. Σχετίζεται με ό, τι είναι φυσικό και οργανικό. Προσοχή όμως γιατί στην Ινδία είναι το χρώμα του πένθους.
Πολύχρωμα λογότυπα
Δεν είναι τυχαίο που μεγάλες εταιρίες όπως η Pepsi Cola, η Microsoft, η Apple ή η Google, χρησιμοποιούν περισσότερα από δύο χρώματα στα λογότυπα τους. Με το συνδυασμό αυτών των χρωμάτων προσπαθούν να μας κάνουν να σκεφτούμε τι αντιπροσωπεύει κάθε χρώμα. Ο εγκέφαλος μας συνδέει τα βασικά χρώματα με πολλές ταυτόχρονα έννοιες. Όπως αυτές της ειρήνης, της αυτοπεποίθησης, της αυθεντίας και της εμπιστοσύνης.
oichalianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου